PAZARLAMA VE PERAKENDE ALANI
Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini içine alan geniş kapsamlı faaliyetler toplamıdır. Pazarlama kavramında pazarlama faaliyetleri, daha üretim yapılmadan önce başlar. Üretim öncesi başlayan pazarlama faaliyetleri üretim yapılırken ve satıştan sonra da, satış sonrası hizmetler şeklinde devam eder. Bütün işletmelerin ana hedefi kâr sağlamaktır. Bunun gerçekleşmesi için de iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetinin olması gerekmektedir. İyi bir pazarlama ve perakende satış faaliyeti de istenen nitelikli satış elemanlarıyla gerçekleşmektedir. Gelecekte ayakta kalabilecek ve faaliyetini sürdürebilecek işletmeler pazarlama ve perakende satış ağını iyi kurabilen işletmeler olacaktır. Bu da yeterli eğitim almış elemanlarla olacağından, bu alanda büyük bir istihdam oluşmaktadır. Her işletme pazarlama yapacağı için, bu alanda eğitim görmüş elemanların iş imkânı oldukça fazladır.
Sektörün artan ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla okulumuzda açılan Pazarlama ve Perakende Alanı, öğrencilere stratejik düşünme kabiliyeti kazandırmayı amaçlayarak bu alanda uzmanlaşmış eleman ihtiyacını karşılamayı hedeflemektedir. Okulumuzda bu alan öğrencileri Satış Danışmanlığı dalında eğitim görmektedirler.